Dünyanın en popüler anlık mesajlaşma uygulamalarından biri olan WhatsApp’ın CEO’su Will Cathcart, uygulamanın gelecekte reklamlar içerebilecek kısımları hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Cathcart, WhatsApp’ın ana sohbet bölümüne reklam eklenmeyeceğini kesin bir şekilde belirtirken, durumlar ve kanallar kısmının gelecekte reklamlara ev sahipliği yapabileceğini ifade etti.
Cathcart, “Cevabı detaylandırmamın sebebi, başka yerlerde (kanallar ve durumlar) reklamların olabileceğidir. Örneğin, kanallar abone olmak için kullanıcılardan ücret almak veya kanallarının tanıtımını yapmak isteyebilirler.” ifadelerini kullanarak, WhatsApp’ın yeni iş modeli hakkında ipuçları verdi. Bu açıklama, WhatsApp’ın gelecekte gelir elde etme stratejilerinde farklı yaklaşımlar benimseyebileceğini gösteriyor.
WhatsApp’a reklam gelebilir!
Cathcart, kullanıcıların en fazla endişe duyduğu konulardan biri olan “gelen kutusuna reklam eklenip eklenmeyeceği” sorusunu da yanıtladı. “Hayır, gelen kutunuza reklam koymayacağız.” ifadesi, WhatsApp kullanıcılarını bu konuda rahatlatacak nitelikte bir açıklama olarak öne çıkıyor.
Bu açıklamalar, WhatsApp’ın reklamları uygulamada nasıl entegre edeceği konusundaki planlarını netleştirmeye yardımcı oluyor. Ana sohbet bölümünün reklamlardan uzak tutulması, kullanıcıların özel iletişimlerini reklam istilasından koruyacağını gösteriyor. Bununla birlikte, durumlar ve kanallar gibi farklı bölümlerde reklamların görünebileceği düşünülüyor.
WhatsApp, reklamları kademeli bir şekilde uygulamaya koyma stratejisine sahip. Bu, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemeden gelir elde etme yolunda atılmış önemli bir adım olarak görülüyor. Reklamların yer alacağı kısımların henüz tam olarak belirlenmemesi, WhatsApp’ın gelecekte nasıl bir iş modeli benimseyeceğine dair heyecanı artırıyor.